آخرین اخبار
کد مطلب: 80699
دو موج انفجار خورشيدي به زمين رسيد + تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/06/25 16:45:12
نمایش : 2868
احتمالا اين دو برخورد در امواج راديويي، شبکه الکتريکي و فرستند‌ه‌هاي GPS اختلال ايجاد مي‌کند.
 
به گزارش سلام لردگان؛ دو موج از ذرات منتشره از زبانه‌هاي خورشيدي که اين هفته به زمين رسيده است، مي‌تواند شفق‌هاي قطبي جالب توجهي را در قطب شمال رقم زند اما تاثيراتي هم بر تاسيسات راديويي خواهد داشت.
 
دانشمندان در مرکز هوا‌شناسي ناسا، پيش بيني کرده بودند اولين موج اين زبانه خورشيدي، دوشنبهٔ گذشته به زمين برسد و دومين موج نيز طبق پيش بيني اين هفته به زمين رسيد. احتمالا اين دو برخورد در امواج راديويي، شبکه الکتريکي و فرستند‌ه‌هاي GPS اختلال ايجاد مي‌کند.
 
توماس برگر‌ مي‌گويد: آنچه که اين رويداد را نادر مي‌کند اين است که اين دو توفان با فاصله زماني نزديک به هم رخ داده‌اند. فوران‌هاي خورشيدي در طول مسير رسيدن به زمين، در مدار اين سياره و فرا‌تر از آن روي هم تاثير خواهند گذاشت. اما ما هنوز چيزي در اين باره نمي‌دانيم.
او اضافه مي‌کند: ما از اين برخورد‌ها انتظار عواقب غير قابل کنترل را نداريم، اما در حال مشاهده وضعيت به صورت دقيق هستيم.
 

بنا به گفتهٔ اين دانشمند، لکهٔ خورشيدي AR۲۱۵۸ با اندازه‌اي حدو ۱۰ تا ۲۰ برابر قطر زمين که عامل اين طوفان خورشيدي بوده است در حال در هم شکستن است.

اين روز‌ها خورشيد در اوج فعاليت خود در دوره ۱۱ سالهٔ خود به سر مي‌برد. توفان‌هاي ناشي از انفجار‌هاي سطحي خورشيد بين ۱۰۰ تا ۲۰۰ بار در يک دوره ۱۱ ساله رخ مي‌دهد. اين انفجار‌ها، ذرات بار داري را به کره سوي زمين پرتاب مي‌کند که تاسيسات راديويي ما را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

به هر حال اين پديدهٔ طبيعي عظيم، فرصت خوبي را براي عکاسان آسمان فراهم کرده تا شفق قطبي اين روز‌ها را به تصوير بکشند.



انتهاي پيام/
منبع: باشگاه خبرنگاران،
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس